3 Eylül 2008 Çarşamba

Dial Gezici Araç Temizliği

Geçenlerde evime gelen bir broşürle varlığından haberdar olduğum bir hizmet var. "Dial gezici araç temizleme hizmeti" olarak faaliyette bu aralar. Daha broşürde bu ibareyi ilk gördüğüm an "iyi bir fikir" diye düşündüm kendi kendime. Bir telefon ediyorsunuz gezici bir ekip gelip aracınızı bulunduğu yerde yıkıyor. Böylece siz de ayrıca oto yıkamaya gitmek için zaman ayırmak zorunda kalmıyorsunuz. Broşürü de inceledim ve diyebilirim ki oldukça iyi bir kurumsal kimlik çalışması yürütüyorlar. Tasarım sade ve hoş olmuş ve de amaca hizmet eden bir yapıda. Luzumsuz bilgilerle müşterinin zihni bulandırılmamış. Ayrıca araç sahibi olup da, aracına özen gösterecek kadar da zevk sahibi olan sosyo ekonomik yapıdaki insanlara yönelik ibarelere de yer verilmiş. Sistemin su gerektirmediği bunlardan birisi mesela. Zaten sistemin broşüründe özellikle "araç yıkama" ibaresi yerine "araç temizliği" ibaresi yer alıyor. Gerçi bu noktada bir şeyi açıklığa kavuşturmak gerekir diye düşünüyorum. Zannediyorum ki gezici araçların belli bir su kapasitesi var ve bundan başka su gerektirmiyor demek istemişler. Zira Manisa'da bulunan ofislerinin önünden geçerken bir personelin scooter'ın arkasında ki bir depoya su doldurduğuna şahit oldum. Ama elindeki 5 lt.'lik bir bidondu. Yani eğer iş onunla bitiyorsa gerçekten su gerektirmediğini söylemek çok da yanlış olmayacaktır. Henüz bir deneme yapmaya fırsat bulamasam da yararlı bir sistem diye düşünüyorum.

İnternet sitesine de şöyle bir göz gezdirdim. Oldukça başarılı bir site olduğunu söylemek lazım. İyi bir flash çalışması olmuş; hem görsel hem de kullanımı çok kolay.

Ancak bence sitede ufak bir eksik var. Yani şahsen ben Dial gezici sistem ile nasıl araç temizliği yapıldığına dair bir video bulmayı umut ediyordum sitede. Her ne kadar bu sistem aklıma yatmış olsa da ilk deneme her zaman için bir miktar gerginlik oluşturuyor insanda. Eminim çok fazla kişi de bu işin nasıl yapıldığını merak ediyordur. Bence internet sitesinde konuyla alakalı olarak insanın merakını gideren bir video olsa daha isabetli olabilir. Ancak bu durum sadece merak ettiği için hizmetten yararlanacak müşteri sayısında bir azalmaya sebep olabilir mi? Onu da düşünüyor olabilir tabi şirket yetkilileri. Çok da yersiz bir endişe değil.

Bu hizmetten yararlanmanın bedeli 13,50 Ytl. (En son haberdar olduğum fiyattır. Güncellenmiş olabilir.) Normal oto yıkama servislerinden biraz fazla ama kendine göre faydaları da var tabi. (Sıra beklememek, arabayı yıkamaya götürece zamandan tasarruf etmek gibi.) Bunlar da göz önünde bulundurulduğunda gerisi müşterinin tercihi zaten.

Kısacası Dial yeni ama güzel bir fikir. Aldığım duyumlara göre şimdiden müdavimleri oluşmaya başlamış bile. Tanıtım faaliyetlerini de mantıklı ve profesyonel bir şekilde yürüttüklerini söylemek lazım. Yani kısa süre içinde adını sıkça duyar olacağız gibime geliyor...

ayrıntılı bilgi için www.dial.com.tr

Hiç yorum yok: