30 Ocak 2009 Cuma

Fıratpen mi? Altın mı?

Fıratpen' in ahşap ürünlerindeki fiyat indirimini tanıttığı tv reklamı bir süredir yayında. Aslında gerçek anlamda nereden başlayacağımı bilemiyorum. Zira reklamda benim gözüme batan şey çok fazla.

Öncelikle reklam filminin başlangıç sahnesi oldukça yanlış düşünülmüş bence. İlk karede TV ekranında sıkıcı bir amcanın ekonomik tavsiyeleri ile başlıyor reklam. Buradan da zoom-out yapılarak evin içine geçilmiş. Bence bu geçiş insanda bir kopukluğa neden oluyor. Televizyondaki amcamızın izah ettiği tasarruf vurgusuyla sarı saçlı oyuncunun sarı liralı kolyesi arasında bir bağlantı kurulmaya çalışılmış ki, bana göre bu bağlantı oldukça çiğ ve yüzeysel kalmış.

Ancak bunları hiç birisini reklamdaki en büyük hata olarak göremeyiz gibi geliyor bana. Zira bana göre reklamdaki en büyük hata; herhangi bir bayanın Fıratpen'i altına tercih edebileceğinin düşünülmesi olmuş. Zannımca böyle bir vakayı tarih henüz yazmamıştır ama reklam yazarlarımız yazmışlar saolsunlar. Sanırım bu reklamı hayal eden ekipte bir tek bayan bile yoktu. Başka türlü böyle bir çıkarım yapılamaz gibi geliyor çünkü bana.

Özetle sürekli yayınlanan bu reklam bana aceleye gelmiş, yalapşap düşünülüp uygulanılmış gibi geldi. Hatta az önce farkettim ki reklamın sloganını bir süre düşündükten sonra hatırlayabildim.
Esas amaç ahşap görünümlü Fıratpen'in de fiyatının uygun olduğunu zihinlere yerleştirmekmiş ama mesele biraz uzamış ve sulanmış gibi bir durum var ortada. Bence bu reklam en baştaki ekonomi uzmanı amcamız ve sarı lirayı boynuna kolye yapan teyzemiz olamasa (ki reklamın hitap ettiği sosyo ekonomik grupta sarı liradan kolye yapacak kaç teyze olduğu da tartışılır.) derdini çok daha kısa yoldan anlatabilecek bir reklam filmi olabilirmiş. Sonuçta Fıratpen' in kalitesi ortada. Gereksiz detayların temizlenmesiyle çok daha başarılı bir reklam olacağına inanıyorum...

3 yorum:

dellydolly dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
serhatsezgin dedi ki...

Haklısın Halilcim. GÜMÜŞ FİYATINA ALTIN DEĞERİNDE sloganı o kadar itici ki, kalitesine güvenmeme rağmen beni fıratpen'den soğutmaya yetti. nerede o winhouse (fırat'ın avrupalılar için ürettiği ihraç ürünü) reklamları, nerede bu salak reklam. NE AKILLI KADINSIIIIN. öğk yani

Halil'cim blogunda başarılar.
Serhat Sezgin

serhatsezgin dedi ki...

bu arada şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. bu fıratpen'in sahibi o kadar varyemez bir adam ki hala nokia 3300 kullanıyor. sen ocak ayında yazmışsın. aradan kaç ay geçti yeni reklam yok. eskileri döşe. oh ne ala, reklamcılar ne pok yesin.